Válka o hvězdičku

10. dubna 2009 v 1:39 | Václav Vracovský |  Tak různě o všem
Zabírá plochu asi 7x7 pixelů.
Z těch 49 pixelů je jich cca 18 červených.
Titěrná záležitost? Kdeže, jedna taková malá hvězdička dokáže udělat spousty zlé krve a dokonce i ničit desingy.

9.4. nastal onen dlouho očekávaný den D, kdy kdosi zmáčkl Enter a nová Alpha verze blogů se vydala na zteč proti armádě nic netušících uživatelů. Původně to měla být mírová mise, ale na bílé vlajce, kterou nebohá Alpha svírala v ruce, byla ta nešťastná rudá hvězdička, která na pokojné uživatele působila asi stejně, jako rudý hadr na býka. Ta hvězdička se nachází ve formulářích a označuje povinnou položku. Věc na webu naprosto běžná, leč - ničí uživatelům desingy...

Pročetl jsem (k datu uveřejnění tohoto článku) zatím cca 700 komentářů u článku http://blog.blog.cz/0904/novinky-na-uzivatelskych-blozich , abych procházel blogy uživatelů, kteří si v diskuzi stěžují na problémy se zobrazením, a přišel jsem na pár zajímavých věcí:

  1. Čím ostřejší byla reakce, spojená buď s úvahami o vlastní likvidaci v důsledku změn na blogu, či (ze stejného důvodu) úvahami o zastrkávání věcí do našich análních otvorů; čím horší byly problémy se zobrazením popisované v komentáři, tím byla větší pravděpodobnost, že chybí odkaz na onen problematický blog...
  2. Čím srdceryvněji bylo popsané, jak změny (ponejvíc výše zmíněná červená hvězdička nebo přidaný řádek prostého textu) naprosto zničily desing, tím těžší pro mě bylo rozeznat, co že vlastně na tom blogu je špatně. Možná, že kdyby mi po vstupu na takové blogy zhasla půlka monitoru, ani bych si toho nevšimnul.
  3. Že asi hodně z vás se zná s Věrou Pohlovou. Všechny ty "Vraťte to!!!", "Nic neměňte!!!" a "Nejlepší by bylo nic neměnit!" hovoří za vše.

Ale abych jen neoponoval, chyby se samozřejmě vyskytly, mě osobně to moc mrzí, a věřím, že to mrzí každého, kdo má v té nové verzi prsty, každopádně to ale není tak strašné, jak by se zdálo podle té diskuse pod článkem. A když vám někdo napíše "Pracujeme na tom, abychom vše vyladili do funkčního stavu a aktuálně se soustředíme na odstranění několika vzniklých chyb.", věřte mu. Alespoň tady na blog.cz určitě můžete.

P.S.: A ještě jedna prosba: prosím, nestrkejte nám žádné věci do análního otvoru. Nemohu samozřejmě mluvit za ostatní kolegy, ale troufnu si odhadnout, že minimálně naprosté většině z nás by to bylo nepříjemné.
 

23 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 JaniczkaBk JaniczkaBk | Web | 10. dubna 2009 v 13:50 | Reagovat

:D Mě osobně to s blogem nějak moc neublížilo, ale pár kamarádkám ano. Zezačátku, musím přiznat mě to taky naštvalo, protože se mi to zdálo, a pořád zdá, hodně nepřehledné a nezvyklé. Ale po přečtení několika komentářů mě naštvání přešlo. Je celkem hnusný, jak blogaři nadávají adminům, přijde mi to hodně jako neslušnost. Měli by být rádi, že jejich blogy ještě pořád jedou.
Taky myslím, že informace: "Před třemi hodinami, nebo aktualizováno před 25 minutami" jsou naprosto zbytečné, pokud ostatní chtějí vědět před jakou dobou to bylo, mohou si to vypočítat.
Taky když na sebe budou lidé v komentážích reagovat, bude to hodně zmatené a neúhledné, myslím. Až do teď všem stačilo opsat přezdívku nebo číslo komentáře, na který reagovali a ruce nám to neutrhlo :).
Navrhovala bych udělat jednoduchou anketu, kterou verzi nechat, jestli novou nebo starou. Ale je to na vás, spíš by jsme vám měli být vděční že nám vůbec umožňujete vést naše síťové deníky jen tak.
Jste přece taky lidi :).

2 JaniczkaBk JaniczkaBk | Web | 10. dubna 2009 v 13:51 | Reagovat

A ještě bych dodala, co teď vidím :D.
Funkce "Rozbalit" mi příjde též zbytečná, u velkého množství komentářů téměř na obtíž :D.

3 JaniczkaBk JaniczkaBk | Web | 10. dubna 2009 v 15:43 | Reagovat

Ještě bych dodala, na co jsem teď přišla :D. Pokud to nevíte, tak vám chci jen říct, že na většině blogů se nedá vejít do rubrik, protože jsou "skryté", aby mohli být použity ikony a rozcestníky. To mě mrzí, zrovna jsem si chtěla přečíst nějaké povídky :) Doufám že se to nějak vyřeší, mnoho blogařům by to totiž dalo dost práce.

4 Lyco Lyco | 10. dubna 2009 v 16:06 | Reagovat

[1]: Já jsem nad tím trochu přemýšlel, a uvědomil si jednu věc: když se dívám na datum příspěvku, dělám to proto, abych věděl, jestli na něj má smysl reagovat (přece jen, komentovat příspěvek starý 2 roky...). Takže mě naopak velice potěšilo, že tenhle údaj dopočítávat nemusím.

[1]: Rozhodně není pravda, že "byste nám měli být vděční, že blogy vůbec fungují". Na druhou stranu, spousta pokřiku je (podle mě) úplně zbytečná, mnoho problémů je jen kosmetických.

[2]: Pokud vím, tak se zaváděla právě proto, aby se zpřehlednil výpis komentářů u článků, které jich mají mnoho.

[3]: Kdyby takhle svoje problémy popisovali všichni uživatelé, to by se nám to žilo. To už bychom možná měli polovinu chyb vychytanou.

PS: Lyco je testerem společnosti Jyxo, a testoval i Blog. Proto se teď snaží dohledat všechny chyby, co tu zůstaly.

5 jane jane | Web | 10. dubna 2009 v 16:09 | Reagovat

Přeju pěkný den! Předesílám, že jsem jako profesionální novinář pracovala na webu s několika redakčními systémy (např.: revue.idnes), takže úplný nováček nejsem a dítko školou povinné tedy také ne. Co mě poslední dobou na blog.cz vadilo, byl fakt, že se mi článek vždy po uložení před samotným zveřejněním někde v systému  graficky rozložil (jiné mezery, nezarovnané fotografie, nedokončené řádky). Článek na webu prakticky nikdy nevypadá tak, jak je v náhledu. A člověk ho musí zbytečně několikrát graficky dolaďovat. Nyní po Vašich změnách se situace ještě zhoršila.

Co je pro mě po provedených změnách nepřijatelné?

1. Pro čtenáře zavádějící informace o aktualizacích. Logicky předpokládají (jako na jiných webech) obsahovou změnu, zatím co já z valné většiny pouze dolaďuji rozhozený původní (jednoduchý!)layout.

2. Označení času zveřejnění a zároveň kolik hodin a minut od té doby uplynulo, považuji pro gramotné čtenáře za redundantní,nadbytečnou informaci.

3. Pokud chci něco opravit již ve zveřejněném článku, třeba překlep, uloží se pouze do náhledu v administraci, na webu se nezobrazí! To považuji za vysloveně nepřekonatelnou překážku.

4. V rubrice Články chybí odkazovníky (či jak se tomu říká), takže se názvy jednotlivých článků opticky slévají v jeden velký odkaz a vzniká pro čtěnáře naprosto nepřehledná změť.

5. Od vašeho včerejšího zásahu mi bohužel přestala fungovat v přímém odkazu statistika na TOPlist.cz a v nastavení v administrativní sekci blog.cz mi to při kliknutí na "zobrazit statistiky" dává v novém okně pouze hlášku: Špatné heslo.
Psát bez možnosti sledovat čtenářskou odezvu je něco jako mluvit do zdi a výrazně demotivuje psát jakékoliv další texty.

Blog "showbyznys.blog.cz" funguje od roku 2006. Chci věřit, že logické a technické chyby v programu opravíte, že psát na blog. cz nebude mučení, ale opět radost. Vždyť proč by to jinak blogeři dělali?
Děkuji za pozornost a případnou odpověď!  
Jane

6 Lyco Lyco | 10. dubna 2009 v 16:29 | Reagovat

[5]: Ad 3: to je závažná chyba, naštěstí už o ní víme. Vývojáři ji právě opravují, v dohledné době by měla být odstraněna.

Ad 4: Můžete prosím popsat, čemu říkáte "Odkazovníky"? Ve výpisu vaší rubriky "články" nevidím žádný rozdíl oproti staré verzi Blogu.

Ad 5: Děkuji za hlášení, vývojáři to dostali na vědomí.

7 Jane Jane | E-mail | Web | 10. dubna 2009 v 17:10 | Reagovat

Moc děkuji za odpověď!!!

Ad 4 odkazovníky) Právě jsem udělala screeny staré a nové verze - pro srovnání, mohu Vám to někam na mail poslat?

Ad 2) Omlouvám se za poznámku o gramotnosti, nečetla jsem Vaši předcházející odpověď,  nicméně se skutečně jedná o redundanci. V době, kdy se vše pro oko zjednodušuje, zbytečně čtenáře okolo titulku zahlcujeme dalšími písmenky. A když jsme u té oznamovací větičky:"(Aktualizováno Dnes v 14:34 (před 2 hodinami))"  i z hlediska českého jazyka ji považuji za problematickou. Proč je Dnes psáno se začátečním velkým písmenem? A na konci se vysloveně nevzhledně sešly dvě závorky. Tomu se vždy vyhýbáme! Takovou podobu věty mít u každého článku není právě žádná sláva:-)

Jinak trvám na tom, že by aktualizace měly odrážet pouze změnu, kterou autor uzná za vhodné na ni upozornit. Když se mi systémově rozhodily layouty z roku 2006, některé jsem upravila, ale rozhodně nešlo o aktualizaci starých článků. Cítíte ten obsahový rozdíl? Nemluvě o čtenářském návyku hledat za určitou formou i běžný obsah...

Ještě jednou děkuji za pozornost! :-)
Jane

8 Lyco Lyco | 10. dubna 2009 v 17:28 | Reagovat

[7]:
Ad 4: Pošlete mi je na lyco@jyxo.com (můj firemní e-mail). Upozorňuji ale, že se k jejich bližšímu zkoumání dostanu nejspíš až po Velikonocích (i my chceme mít dovolenou :-) ).

Ad 2: Ta věta je automaticky generovaná, a souhlasím s vámi že je dost hrozná. Velké písmeno jsem prozatímně opravil a doufám, že teď nebudou věty začínat malým.

Na dvojzávorku upozorním vývojáře, snad to brzy opraví. V současnosti mají mnohem urgentnější problémy k řešení.

Aktualizace by určitě měly odrážet jen větší změny, ale náš systém zatím neumí rozeznat nepodstatnou změnu od zásadní (a asi hned tak umět nebude).

9 Jane Jane | E-mail | Web | 10. dubna 2009 v 18:17 | Reagovat

Omlouvám se, ale už jsem Vám to poslala na Vaši adresu na centrum.cz Ale mohu to přeposlat.

Říkáte, že se ke zkoumání 2 screenů nedostanete dřív než po Velikonocích, nabízí se otázka, proč jste novou verzi spouštěli tedy před Velikonocemi a volnem, které naopak pro bloggery znamená čas na psaní. Nicméně Vás mohu ujistit, že rozdíl v přehlednosti dvou náhledů zaznamenáte určitě během  zlomku vteřiny.

Malá poznámka: Když něco není z obsahového i formálního hlediska domyšleno, dotaženo, viz aktualizace a jak sám píšete, hned tak nebude, nebylo by bývalo rozumější to ještě nezavádět do provozu?
Navíc inkriminovaná věta je nejen nepěkná a nesprávná, ale ve třech úvodních řádcích se sekupilo několik fontů, velikostí písmen, barev, což je prohřešek i z grafického hlediska. Většinou se to řeší tak, že datum zveřejnění a autor  se na webech a blozích dávají pod článek nebo perex.

Ono nemá smysl vždy úplně objevovat Ameriku :-)

Prosím neberte si tyto přípomínky osobně, nepochybuji o tom, že přestavba blogu byla výsledkem nějakého konsenzu  mnoha chytrých hlav. Nicméně spokojenost bloggerů s novou verzí a jasně formulované faktické připomínky by pro všechny tvůrce měly být snad přínosem.

Přeju pěkný zbytek dne a hezké Velikonoce.
Jane

10 Jane Jane | E-mail | Web | 10. dubna 2009 v 18:21 | Reagovat

[9]: Screeny jsem přeposlala i na služební mail.

11 Jane Jane | E-mail | Web | 10. dubna 2009 v 20:45 | Reagovat

Opět v bodech:

1. Chtěla bych Vás pochválit za již provedené úpravy, vypuštění přebytečných závorek i informací v podtitulku. Hned to vypadá lépe, ani čeština nedostává zabrat. Pokud by šlo ještě nastavit VOLITELNÉ zobrazování info o aktualizaci, bylo by to ideální :-)

2. Dobrá zpráva také je, že se opět ukládají změny u již zveřejněných článků.

3. Jako CHYBA bohužel přetrvává NEZOBRAZOVÁNÍ STATISTIKY. Pan Francírek z TOPlistu mě ubezpečil, že chyba není na jejich straně, naopak věděl o probíhajících změnách na blog.cz Žádné údaje se nezobrazují ani na Google Analytics. Mrzí mě, že jste tento výpadek, (přes rozeslání hromadného mailu, že vše by mělo být již v pořádku), bohužel opominuli. Doufám, že si někdo z Vás najdete (i o Velikonocích) alespoň chvilku na dořešení. Předem děkuji!

Jane

12 Jane Jane | E-mail | Web | 14. dubna 2009 v 12:52 | Reagovat

Lyco | 10. dubna 2009 v 16:29 |
Děkuji za hlášení, vývojáři to dostali na vědomí
___________________________________

Podle Vašich slov to vývojáři dostali na vědomí, ale bohužel bez jakékoliv odezvy! K dnešnímu dni (14. dubna )mi  statistika stále nefunguje. Nikdo jiný z obrovského množství bloggerů ale stejnou, prokazatelnou chybu na straně systému blog.cz nehlásí, mám se snad domnívat, že mé stránky někdo záměrně sabotuje? :-(

13 Lyco Lyco | 14. dubna 2009 v 13:33 | Reagovat

[12]: Zdá se, že většina blogerů vnímá jako zásadní spíše chyby v designu, nebo nemá na blogu statistiku Toplistu. Nicméně nějaká hlášení o nefunkčnosti této statistiky máme, takže sabotáž mohu vyloučit.

Všimněte si prosím, že 14. dubna v 16:29 většině lidí, vývojáře nevyjímaje, pomalu končí pracovní doba. Krom toho, na blogu se v průběho čtvrtka a pátku objevily zásadní chyby (které sice nejsou tolik vidět, ale to jejich důležitost nezmenšuje), a ty pro nás mají mnohem větší prioritu.

Nečekejte, že v pátek večer ohlásíte chybu a první den po svátcích bude opravená - i my jsme jen lidé.

14 Lyco Lyco | 14. dubna 2009 v 14:11 | Reagovat

[12]: Abych ale nemlátil hubou prázdnou slámu:
Pokud nutně potřebujete funkční statistiky, vložte někam na blog (např. do zápatí; musí to být na místo, které se zobrazuje vždy) měřící kód s "neviditelým obrázkem".

Podrobný příklad (moje Toplist ID je 957409):

V administraci se dostanu do Nastavení - Zápatí a vypnu WYSIVYG editor. Pak na konec vložím následující kód:

<a rel="nofollow" href="http://www.toplist.cz/" mce_href="http://www.toplist.cz/"><img src="http://toplist.cz/dot.asp?id=957409"; mce_src="http://toplist.cz/dot.asp?id=957409"; title="TOPlist" alt="TOPlist" height="1" width="1"></a>

Pak kliknu na Uložit a zkontroluji si, že mi přibývají zobrazení.

Až to vývojáři opraví, tak to nezapomenu odstranit :-)

15 Jane Jane | E-mail | Web | 14. dubna 2009 v 17:22 | Reagovat

[13]: Děkuji, že jste mě konečně "uzemnil" do patřičných mezí a moc se omlouvám, že jsem Vás rušila téměř na konci pracovní doby a dokonce naivně předpokládala, že by se mohl někdo mým, pro vás téměř neviditelným a zcela zanedbatelným problémem, zabývat hned první den po svátcích.

I mně, jak je vidno z dalších příspěvků vadí chyby v grafice a věřím, že je vyřešíte, chápu však, že to nemusí být ze dne na den. Statistika návštěvnosti je však faktor, který je (s výjimkou grafomanů a prepubertálních holčiček s jejich blogísky) prioritou pro každého majitele webových stránek i bloggerů hostujucích na nějakém portálu. Ale to IT odborníkům jistě nemusím vykládat.

16 Jane Jane | E-mail | Web | 14. dubna 2009 v 17:58 | Reagovat

[14]: Děkuji za jednoduchý návod na udělej si sám :-) Už jsem ho použila. Snad úspěšně. Škoda, že jste mi to neporadil už před svátky. Nemusela jsem být zbytečně naštvaná. I tak díky. Jen si nedovedu představit, co to udělá, až to jednou opraví v nastavení adminu vývojáři. Nějak si také nedovedu představit, že byste si to měl pamatovat a sám to na mém blogu v adminu opravit. To byste musel mít paměť jako slon. :-)

17 Marťas Marťas | Web | 14. dubna 2009 v 17:58 | Reagovat

Vidím další člověk, kterému toto nedalo spát a musel napsat článek o příspěvcích, které byly ihned psány po drobných změnách v administraci.

Bloguju pár let a tohle jsem opravdu nezažil, aby ty puberťačky takhle ,,zaútočily,,. Stále si píšou o novinky a když už njěkaé jsou, pak se můžou s prominutím posrat, když se něco nového objeví. A že s tím přibyde i nějaká ta chyba je přece logický...

Jejich nadávky a následně anonymita mě doslova zvedla ze židle. Mají to všechno zadara ještě si stěžují, njn stěžovat si můžu jak chci a bude mi to stále prd platný, protože růžovoučké blogísky asi nikdy z blog.cz bohužel nezmizí a taky díky nim se nedočkáme například možnosti CSS designů apod. To nevím kdyby se něco podobnýho zavedlo, to by šly asi vytřískat okna do ulice Pod Zemankou :-D

P.S. a já jsem se změnami moc spokojen, konečně se dá udělat něco i s těma komentářema.

Teď mě napadlo, udělejte schválně nějakou chybu (velkou chybu), která bude trvat nejméně měsíc, oni odejdou do pryč a bude svatý pokoj :-D

18 Jane Jane | E-mail | Web | 14. dubna 2009 v 18:17 | Reagovat

Jste spokojen i s tím, že nejdou mazat komentáře?

19 Jane Jane | E-mail | Web | 14. dubna 2009 v 18:19 | Reagovat

[16]: Jeden praktický, laický dotaz: stránky blog. cz jsou konstruovány s framy nebo bez? Děkuji za odpověď.

20 Lyco Lyco | 14. dubna 2009 v 18:33 | Reagovat

[15]: Omlouvám se za strohý tón, nechtěl jsem nikoho "uzemňovat". Vím, že mě to neomlouvá, ale když za den přečtu stovky komentářů ve stylu "okamžitě to vraťte zpět, tohle je hnus, jste úplně blbí" a snažím se mezi nimi najít něco, co vypadá jako hlášení chyby, tak zachovat klid a vstřícnost je úkol nad moje síly. Zvlášť když vidím vývojáře, kteří se snaží vychytat všechny problémy co nejdřív.

[16]: Až vývojáři opraví vkládání kódu pro statistiky, nemělo by se stát nic a věci by měly dál fungovat. Je možné, že se bude každé zobrazení započítávat dvakrát, ale návštěvy by se měly počítat jen jednou. Doufám.

Neporadil jsem vám to proto, že Toplist nepoužívám (blog mám v podstatě jen pro testování), a až do dneška mě nenapadlo, že by to mohlo jít i jinak.

Návod píšu sem protože si myslím, že by mohl zajímat i někoho dalšího, a že si ho třeba ten někdo přečte.
Máte pravdu, že jsem mohl věci opravit u vás v administraci, ale mám pořád takový pocit, že do cizích blogů bych neměl sahat. Přece jen, já jsem tester, ne uživatelská podpora.

21 Lyco Lyco | 14. dubna 2009 v 18:38 | Reagovat

[18]: Nevím ja Marťas, ale já spokojený nejsem. Nicméně o chybě víme (zjistil jsem to dnes odpoledne). Nemůžu slibovat žádné termíny, ale oprava by snad měla být brzy, vypadá to na jednoduchý problém.

[19]: Bez framů.

22 Jane Jane | E-mail | Web | 14. dubna 2009 v 19:22 | Reagovat

Děkuji za vysvětlení a informace. Chápu, jak se brodíte různými komentáři, jejichž forma je dána převažující věkovou skupinou. Také jsem si početla, na druhé straně jsem užasla nad mnoha blogísky, za jejichž design  by se nemuseli stydět ani profesionální designéři, a který v sobě kromě vysoké kreativity skrývá velkou spoustu práce.  Proto chápu i ony často vysoce emociální reakce. Přeju pevné nervy a pěkný zbytek dne. Jane

23 Arty Arty | Web | 18. dubna 2009 v 23:02 | Reagovat

Mmm...já jsem teda žádný zničení designu na svým blogu nezpozorovala (možnáže je tak strašnej že už by ani nemohl být horší :D) a ty změny se mi většinou líbí nebo jsou mi celkem jedno. Opravdu nechápu, co všechny tak pobouřilo...

24 li Ann li Ann | Web | 20. dubna 2009 v 21:25 | Reagovat

mě se nové změny opravdu líbí, některé jsou sice trochu na nic, ale nejsem proti

25 Kamccula Kamccula | Web | 21. dubna 2009 v 7:06 | Reagovat

Ahoj. Mě ty změny na blogu moc nevadí, jenom bych prosila, jestli byste se prosím nemohli mrknout na moje písmo v menu. Mám ho stále podtrhaný a přitom v nastavení mám podtržení jako žádný. Nevím jak to podrtrhávání mám dát pryč...ale jenom v menu...předem děkuju

26 Nikolas Nikolas | E-mail | Web | 21. dubna 2009 v 22:10 | Reagovat

Nepopírám, taky mě změny maličko rozhodily a taky jsem se vyjádřila v oné zmiňované diskusi (několikrát, dokonce). Ale když jsem četla některé komentáře, málem jsem padala ze židle.
Za některé změny jsem ráda, něco mi maličko vadí, ale hlavní je, že na nás myslíte a snažíte se dělat blog.cz lepším a lepším. Každému pak vyhovuje jiná funkce, ne každému se líbí všechno, ale myslím si, že každá funkce, co tu je, má své příznivce.

27 Nika Nika | E-mail | Web | 3. května 2009 v 14:54 | Reagovat

Mně osobně ona hvězdička nevadí. Možná by se našlo několik chyb, které mě donutíly vyslovit sprosté slovo, ale tak strašný to určitě není...
Rozhodně Vám musím pochválit myšlenku o odkazech v komentářích, je to sice maličkost, ale lidem to ušetří práci s kopírováním nečitelné 'http' adresy a vkládání do vyhledávače. Moc užitečná změna :)

A taky musím přiznat, že Vaše 'P.S.' v tomto článku mně opravdu rozesmálo :))

28 vevodkyne Osika vevodkyne Osika | Web | 29. července 2009 v 19:19 | Reagovat

Já s tím problémi neměla a nevadilo mi to. Chápu že něco mohla vadit(když se to upe rozbije). ALe oni nadávají a to jako né. Jste(nebo prostě si) s tím dali práci a akorát se jím za to nadává...ach jo.

29 Petra Petra | Web | 14. srpna 2009 v 18:01 | Reagovat

Já změny naopak výtám :-)

30 Mixie Mixie | Web | 16. srpna 2009 v 21:47 | Reagovat

Asi bych se měla stydět, ale já jsem doteď tu červenou hvězdičku neviděla... Prostě jsem si jí nevšimla, a že jsem měnila designy... :D Takže asi tak. :)

31 KAPI KAPI | 19. listopadu 2009 v 21:11 | Reagovat

SMS ZADARMO DO VŠECH SÍTÍ

http://sms-zadarmo.okamzite.eu/

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama